Ctaste – FAQ: Veelgestelde vragen

Covid-19/Corona maatregelen Ctaste (laatste update 14 juli 2021)

Hoe gaat Ctaste om met de verscherpte Corona-maatregelen ?

Meeste belangrijke is dat wij gewoon open blijven en het ook mogelijk is om te reserveren. Uiteraard in achtneming van de geldende maatregelen.

Gezien de maatregelen regelmatig veranderen, is het lastig om deze info up to date te houden. Daarom verwijzen we je naar de website van de rijksoverheid.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/cultuur-uitgaan-en-sport/horeca-en-evenementen

Moet ik een mondkapje op als ik Ctaste bezoek?

Ja, we volgen hierin het dringend advies van de overheid om dit te doen. Om onze gasten en personeel te beschermen. Wij willen je daarom vragen om om dit samen met ons te doen. Al ons personeel incl. de keuken draagt ook een mondkapje of gezichtsscherm.

Als je aan tafel zit mag je deze weer afzetten. Ga je weer van tafel dan zet je deze weer op.  Alvast bedankt voor je medewerking.

Hoe gaat Ctaste om met de algemeen geldende Corona-maatregelen?

Wat we al aan maatregelen hebben genomen vind je hieronder. Neem gerust contact op als je een specifieke vraag hebt hierover.

  • 1,5 meter afstand als u niet uit 1 huishouden komt.
  • Er is ook minimaal 1,5 meter afstand tussen de tafels
  • We hebben aanvullend ook extra schotten tussen tafels geplaats
  • Medewerkers die klachten vertonen blijven thuis. Dat communiceren wij heel duidelijk en herhaaldelijk aan ons personeel.
  • Extra plaatsen om je handen te wassen.
  • Er wordt extra schoongemaakt. Meerdere keren op de dag worden contactoppervlakken, zoals deurklinken gereinigd.
  • Na elk bezoek wordt tafels en stoelen grondig gereinigd
  • Er vindt altijd een gastenregistratie(reservering) en een gezondheidscheck vooraf plaats.

Waardebonnen of tickets

Mijn waardebon is (bijna) verlopen en ik kon niet komen tijdens de Corona lockdowns. Wat nu?

Belangrijk: Deze informatie geldt uitsluitend voor door Ctaste uitgegeven waardebonnen. Heb je een waardebon uitgegeven door een partnerbedrijf, dan willen we je vragen direct contact met dat bedrijf op te nemen. Meer informatie hierover vind je bij de volgende vraag. 

Is je waardebon/ticket (bijna) verlopen? We compenseren je door de duur van de waardebon te verlengen met de periode dat we gesloten waren toen jouw bon geldig was. 

Ctaste is in totaal 11 maanden gesloten geweest (afgerond naar boven) 3 maanden van  maart t/m mei 2020 en 8 maanden van oktober 2020 t/m mei 2021. Heb je een waardebon met aanschafdatum van bijvoorbeeld:

  • Februari 2020 of eerder dan wordt er 11 maanden toegevoegd aan de geldigheidsduur*
  • Juni 2020 t/m Sept 2020 dan wordt er 8 maanden toegevoegd aan de geldigheidsduur. 

De verlenging gaan we automatisch voor je regelen, dus je hoeft ons hier niet speciaal voor te contacteren. Houdt er rekening mee dat dit enkel geldt voor waardebonnen die direct door Ctaste zijn uitgeschreven.  

*Met uitzondering van waardebonnen die voor de Corona  lockdown al verlopen waren

Mijn waardebon/ticket is niet bij Ctaste gekocht maar bij een partnerbedrijf. Deze is (bijna) verlopen en ik kon niet komen tijdens de Corona lockdowns. Wat nu?

We willen je vragen om rechtstreeks contact op te nemen met de organisatie waar de waardebon of ticket is gekocht. Alleen zij kunnen de bon voor je verlengen, wij zijn niet in staat om dit voor jou of namens jou te doen. Het geld en de waardebon worden door deze organisaties zelf beheerd, wij hebben daar helaas geen enkele invloed op.

Verlopen waardebon van derden bedrijven kunnen wij zelf spijtig genoeg niet innemen. Dat zou betekenen dat wij zelf niets krijgen uitgekeerd. Bedankt voor jouw begrip.

Belangrijk: Zorg er voor dat je altijd voor de verloopdatum van de wardebon contact hebt opgenomen met het bedrijf. De meeste van deze bedrijven hebben een verlengingsregeling mits de bon nog geldig is.

Ik heb een cadeaubon of ticket, hoe moet ik nu reserveren?

Heb je een waardebon door Ctaste zelf uitgegeven? Dan kan je de code bij het maken van de reservering invoeren.

Hoe werkt het?

Kan ik in het licht eten?

De ontvangst is bij ons in de verlichte lounge, vervolgens wordt je begeleid naar de donkere restaurantzaal. Hier is het niet mogelijk om in het licht te eten.

Is het eng?

Moet ik speciale kleren aan?

Dat zal niet nodig zijn, maar misschien is het beter om geheel witte kleding wel te vermijden.

Zitten we aan een eigen tafel?

Ja, je zit altijd met je eigen tafelgenoten aan tafel. Je zal niet met vreemden een tafel delen.

Deze tafels zitten in dezelfde ruimte bij elkaar. Het is niet zo dat er voor elke tafel een eigen hokje is.

Wordt er veel geknoeid?

Dat is veel minder dan je zou denken in een donker restaurant. Je krijgt ook een servet mee en we hebben er ook heel veel op voorraad als dat nodig is.

Ook hebben we het bestek, glaswerk en het menu afgestemd op het donker om zo min mogelijk knoeigevoelig te maken.

Dieetwensen en allergieën

Kan er rekening gehouden worden met mijn dieetwensen en allergieën?

Jazeker, we houden graag rekening met dieetwensen en allergieën. We hebben een verrassingsmenu maar we willen natuurlijk wel iets maken wat bij jouw smaak past.

We kunnen ook vegetarisch en veganistisch koken.

Hoe geef ik mijn dieetwensen en allergieën door?

Bij het reserveren kan je per persoon alle dieetwensen en allergieën doorgeven. Tijdens de uitleg in ons restaurant nemen we dit dan ook nog allemaal met je door. Hier kan je ook nog zaken doorgeven die je vergeten bent.

Hoe zorgen jullie ervoor dat iemand met een dieetwens of allergie het goede bord krijgt?

Op meerdere plaatsen wordt er gevraagd naar uw dieetwens of allergie. Tijdens de uitleg in de verlichte lounge wordt dit gevraagd en op de keukenbon genoteerd. Onze blinde obers zullen wanneer u aan tafel zit dit nogmaals controleren met u.

Wanneer de keuken de gerechten uitgeeft zullen zij gebruik maken van een bord met een andere vorm, of 2 borden op elkaar gestapeld.

Door middel van een walkie-talkie geven zij aan de obers voor welke tafel de gerechten zijn en welke dieetwensen en allergieën van toepassing zijn. De obers kunnen dan aan de bordrand voelen met welk gerecht ze te maken hebben.

Bij de tafel aangekomen controleert de ober met u voor wie het aangepaste gerecht is en serveert het uit.

Ik eet vegetarish/veganistisch, kan daar rekening mee gehouden worden?

Jazeker, daar houden we graag rekening mee. Bij vegetarische menu’s serveren wij geen vlees en vis.

Er is een veganistisch alternatief voor al onze belevenissen behalve voor de High tea.

Algemeen

Kunnen we ook met z'n tweeën komen?

Jazeker, de meeste gasten komen bij ons met zijn tweeën. Je zit dan gezellig met zijn tweeën ook aan je eigen tafel.

Kunnen we ook met groepen komen?

Jazeker, we hebben ong. 95 zitplaatsen. Is de groep groter? Informeer dan naar onze evenementen op locatie.

Is Ctaste ook geschikt voor kinderen?

Ja, ook voor kinderen is het dolle pret bij Ctaste. Onze ervaring is dat het geschikt is voor kinderen vanaf ongeveer 6 jaar. Maar dit is wel per kind verschillend, jij als ouder kan het beste inschatten of het iets is voor je kind.  Mocht je vragen hebben dan kan je ze gerust aan ons stellen.

We hebben een 3 gangen kindermenu voor €22,50 p.p. Deze volgt qua ingrediënten zoveel mogelijk het volwassenen menu (dus geen patat en frikandel).  Zo kunnen jouw kinderen ook genieten van dezelfde leuke smaakbeleving. Uiteraard is het menu wel afgestemd op kinderen, dus we letten op met het gebruik van kruiden en alcohol.

Reserveren

Bereikbaarheid & Toegangelijkheid

Zijn jullie goed te bereiken met het ov?

Op loopafstand vind je treinstation Amstel (ca. 15 min), metrostation Wibautstraat (ca. 10 min)en Tram lijn 4 halte Lutmastraat (ca. 5 min lopen).

Omdat er veel reismogelijkheden zijn kan je het beste even kijken op www.9292.nl of google maps. Zodat je de beste aansluiting hebt.

Wat zijn de parkeermogelijkheden?

Ja, er zijn verschillende mogelijkheden. Een goede tip is om gebruik te maken van de website www.prettigparkeren.nl Vul het adres in, datum en tijdstip/duur en je alle parkeertarieven en mogelijkheden.

Disclaimer

Wij proberen de informatie zo actueel mogelijk te houden, de laatste update is van 30-12-2019. We zijn in geen enkel geval aansprakelijk voor directe of indirecte schade die voorkomt uit het gebruik van onderstaande informatie. Tarieven en voorwaarden veranderen sneller dan wij dit kunnen bijhouden dus controleer altijd zelf wat de parkeertarieven en voorwaarden zijn. Die kunt u vinden op de websites waar naar wordt doorverwezen.

Parkeren aan de straat

Je kan aan de straat parkeren rondom het restaurant. Van ma t/m za is dit €6,- p/u, op zondag is het gratis. Voor Amsterdamse begrippen is er over het algemeen wel voldoende parkeergelegenheid.

Betalen kan alleen met pin of creditcard. Meest makkelijke is via een parkeer app zoals Yellowbrick of Parkmobile aangezien er steeds minder fysieke betaalautomaten zijn.

Kijk hier voor de actuele tarieven op de website van de gemeente Amsterdam. Dit is overigens wel 1 van de duurdere opties, kijk bij parkeertips voor goedkopere alternatieven.

Parkeergarages

Parkbee

Parkbee is de Airbnb van parkeergarages/plekken. Bedrijven/particulieren bieden hier hun beschikbare parkeerplaats/garage aan tegen een voordelig tarief. De prijzen zijn erg variabel maar soms betaal je maar €3,- per uur.

Q-Park

De garages van Q-Park zijn met name een goed alternatief voor de zaterdag en als u langer dan 5 uur blijft doordeweeks.

Er zijn 2 garages op 8 min loopafstand. Q-Park Weesperplein en Q-Park Centrum Oost. Tarieven zijn €2,- per 20 min of €6,- per uur.

Op 17 min loopafstand is de goedkopere  Q-Park Amstel, per 19 min €1,- (ong €3,16 p/u) gelegen bij treinstation Amstel. Voor een mooie uitzicht tijdens de wandeling, loopt u het beste via de weesperzijde richting Ctaste

P+R RAI

De goedkoopste parkeeroptie zijn de P+R plekken, dit zijn parkeerplekken buiten het centrumgebied en vanuit daar moet je verder met het OV. P+R RAI is de meeste dichtstbijzijnde op ong 15 min. met het OV.  Je betaalt afhankelijk van de dag of het tijdstip dat je komt €8,- per 24 uur of €1.

Let op! Er zijn strikte voorwaarden verbonden vast aan deze parkeerplekken en ze zijn niet altijd geopend. Lees daarom de P+R website van de gemeente Amsterdam aandachtig door voor de voorwaarden en beschikbaarheid.  Hieronder een aantal van deze voorwaarden:

Je moet met het OV naar en van het centrumgebied reizen.  De P+R korting krijg je alleen als de laatste check-in in het OV van het P+R centrumgebied was en je binnen 1 uur het parkeergeld betaalt na de laatste check-uit van het OV. Ctaste ligt vanaf april 2019 in het P+R centrumgebied.  Mis je 1 van deze stappen dan ga je fors meer betalen voor de P+R parkeerplaats.

Reizen van en naar P+R RAI

De beste reisoptie is tram 4 bij Rai te pakken richting Centraal Station en uit te stappen bij halte Lutmastraat. Hierna is het nog 5 min lopen naar Ctaste. Terug pakt u dezelfde tram richting Station RAI stap uit waar u bent opgestapt dit kan afhankelijk van welke garage u heeft Halte RAI of Halte Europlein zijn.

Welke garage bij P+R Rai? Bij de P+R Rai zijn er 4 garages, parkeer als het kan bij P1, P2 en P4. Bij het betaalautomaat van P3 kan je niet het voordelige P+R parkeertarief afrekenen. Je kan wel parkeren bij P3 maar dan moet je naar een andere garage gaan om af te rekenen.

Klik hier voor de website Rai P+R.

Hebben jullie een eigen parkeerterrein?

Nee, we hebben helaas geen eigen parkeerterrein.

Kan ik met mijn rolstoel komen?

Wij proberen zo goed mogelijk bereikbaar te zijn voor rolstoelen en u helpen u graag om het verblijf zo plezierig mogelijk te maken. Ons restaurant is berekend op rolstoelen met gemiddelde afmetingen.

Als je een rolstoel hebt die elektrisch is en/of veel lampjes heeft, dan plakken we die in overleg met jou wel graag af, we houden het graag donker in de zaal.

Door dat we over beperkte ruimte beschikken hebben wij geen invalidentoilet.

Kan ik mijn hond ook meenemen?

We laten enkel hulp of geleidehonden toe in ons restaurant. Het beste is om toch een oppas te regelen, dit is voor de veiligheid van de hond.