Ctaste – FAQ: Veelgestelde vragen

Hoe werkt het?

Kan ik in het licht eten?

De ontvangst is bij ons in de verlichte lounge, vervolgens wordt je begeleid naar de donkere restaurantzaal. Hier is het niet mogelijk om in het licht te eten.

Is het eng?

Moet ik speciale kleren aan?

Dat zal niet nodig zijn, maar misschien is het beter om geheel witte kleding wel te vermijden.

Zitten we aan een eigen tafel?

Ja, je zit altijd met je eigen tafelgenoten aan tafel. Je zal niet met vreemden een tafel delen.

Deze tafels zitten in dezelfde ruimte bij elkaar. Het is niet zo dat er voor elke tafel een eigen hokje is.

Wordt er veel geknoeid?

Dat is veel minder dan je zou denken in een donker restaurant. Je krijgt ook een servet mee en we hebben er ook heel veel op voorraad als dat nodig is.

Ook hebben we het bestek, glaswerk en het menu afgestemd op het donker om zo min mogelijk knoeigevoelig te maken.

Menukaart

Eet ik met bestek?

Dat is geheel aan jezelf. Wij verzorgen altijd het bestek, maar ervaring leert dat het merendeel van onze gasten als snel overgaan op hun handen.

Ik lust iets niet, kan ik dit ook doorgeven?

Jazeker, als het maar een klein aantal ingrediënten zijn kan je dit ook nog op de dag zelf doorgeven.

We serveren standaard geen heel pittig eten, botten en graten, orgaanvlees, slakken en insecten. We blijven verder ook binnen de Nederlandse norm van wat eetbaar is.

Wat gebruiken jullie niet aan ingrediënten?

We serveren standaard geen heel pittig eten, botten en graten, orgaanvlees, slakken en insecten. We blijven verder ook binnen de Nederlandse norm van wat eetbaar is.

Ik eet vegetarish/veganistisch, kan daar rekening mee gehouden worden?

Jazeker, daar houden we graag rekening mee. Bij vegetarische menu’s serveren wij geen vlees en vis.

Dieetwensen en allergieën

Kan er rekening gehouden worden met mijn dieetwensen en allergieën?

Jazeker, we houden graag rekening met dieetwensen en allergieën. We hebben een verrassingsmenu maar we willen natuurlijk wel iets maken wat bij jouw smaak past.

We kunnen ook vegetarisch en veganistisch koken.

Hoe geef ik mijn dieetwensen en allergieën door?

Bij het reserveren kan je per persoon alle dieetwensen en allergieën doorgeven. Tijdens de uitleg in ons restaurant nemen we dit dan ook nog allemaal met je door. Hier kan je ook nog zaken doorgeven die je vergeten bent.

Hoe zorgen jullie ervoor dat iemand met een dieetwens of allergie het goede bord krijgt?

Op meerdere plaatsen wordt er gevraagd naar uw dieetwens of allergie. Tijdens de uitleg in de verlichte lounge wordt dit gevraagd en op de keukenbon genoteerd. Onze blinde obers zullen wanneer u aan tafel zit dit nogmaals controleren met u.

Wanneer de keuken de gerechten uitgeeft zullen zij gebruik maken van een bord met een andere vorm, of 2 borden op elkaar gestapeld.

Door middel van een walkie-talkie geven zij aan de obers voor welke tafel de gerechten zijn en welke dieetwensen en allergieën van toepassing zijn. De obers kunnen dan aan de bordrand voelen met welk gerecht ze te maken hebben.

Bij de tafel aangekomen controleert de ober met u voor wie het aangepaste gerecht is en serveert het uit.

Algemeen

Kunnen we ook met z'n tweeën komen?

Jazeker, de meeste gasten komen bij ons met zijn tweeën. Je zit dan gezellig met zijn tweeën ook aan je eigen tafel.

Kunnen we ook met groepen komen?

Jazeker, we hebben ong. 95 zitplaatsen. Is de groep groter? Informeer dan naar onze evenementen op locatie.

Is Ctaste ook geschikt voor kinderen?

Reserveren

Hoe reserveer ik CtheCity of Escaperoom Blackout erbij?

Waardebonnen of tickets

Mijn waardebon is (bijna) verlopen, wat nu?

Belangrijk is om vast te stellen of je een waardebon hebt die door ons zelf is uitgegeven of een derde partij waar wij mee samenwerken. Met onze eigen waardebonnen zijn we niet zo streng. Andere partijen zijn daarin veel strenger.

Heb je een bon van een derde partij die bijna verlopen is? Neem dan voor het verlopen van de datum contact met ons op, zodat we je wellicht nog kunnen helpen.

Hoe koop ik een cadeaubon of ticket?

Ik heb een cadeaubon of ticket, hoe moet ik nu reserveren?

Bereikbaarheid & Toegangelijkheid

Zijn jullie goed te bereiken met het ov?

Op loopafstand vind je treinstation Amstel (ca. 15 min), metrostation Wibautstraat (ca. 10 min)en Tram lijn 4 halte Lutmastraat (ca. 5 min lopen).

Omdat er veel reismogelijkheden zijn kan je het beste even kijken op www.9292.nl of google maps. Zodat je de beste aansluiting hebt.

Kan je bij Ctaste parkeren?

Ja, je kan parkeren aan de Amsteldijk zelf of 1 van de zijstraten. We hebben geen eigen parkeerterrein.  Dit is betaald parkeren van maandag t/m zaterdag €3,- p/u, op zondag is het gratis (informatie van 18-09-2019). Betalen kan alleen met pin, creditcard of een parkeer app.

Kijk op www.prettigparkeren.nl voor de actuele tarieven en parkeervoorwaarden.

Ben je de hele dag in Amsterdam? Dan is het wellicht voordelig om bij een P+R te parkeren. Kijk op www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-reizen/ voor de voorwaarden.

Waar zit CtheCity en Escaperoom Blackout?

Op 15 meter naast Ctaste op de Amsteldijk 52.

Kan ik met mijn rolstoel komen?

Wij proberen zo goed mogelijk bereikbaar te zijn voor rolstoelen en u helpen u graag om het verblijf zo plezierig mogelijk te maken. Ons restaurant is berekend op rolstoelen met gemiddelde afmetingen.

Als je een rolstoel hebt die elektrisch is en/of veel lampjes heeft, dan plakken we die in overleg met jou wel graag af, we houden het graag donker in de zaal.

Door dat we over beperkte ruimte beschikken hebben wij geen invalidentoilet.

Kan ik mijn hond ook meenemen?

We laten enkel hulp of geleidehonden toe in ons restaurant. Het beste is om toch een oppas te regelen, dit is voor de veiligheid van de hond.

Amsterdam in the Dark?

Bij CtheCity beleeft u Amsterdam in het donker, typusche Amsterdamse kenmerken hebben wij nagebootst met geluid-, geur- en tasteffecten. Uiteraard volledig mogelijk gemaakt door onze blinde stadsgidsen.

Direct reserveren